אלעד • מנחם שפירא: "שהרבנים יתעסקו בהלכה ולא בפוליטיקה"

    ישראל בן צבי | צילום: משה גולדשטיין No Comments on אלעד • מנחם שפירא: "שהרבנים יתעסקו בהלכה ולא בפוליטיקה"
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שוב סוער באלעד. הקלטה מתוך פגישה שנערכה בין עסקנים ונציגי בתי הכנסת בעיר, לבין מנחם שפירא בכיר ב"דגל התורה" ומנהל המחלקה המונציפאלית, בה מתבטא שפירא באופן חסר תקדים כנגד הבעת דעה של רבנים, בעניינים פוליטיים – כהגדרתו מעוררת רעש רב בעיר.

    ההקלטה נעשתה בהמלך פגישה שנערכה עם נציגי בתי הכנסת בעיר אלעד. כפי שחשפנו בזירה המקומית לפני שבוע, הרי שח"כ משה גפני מעוניין להצניח לתפקיד הבכיר של "דגל התורה", מועמד חיצוני, אליעזר ראוכברגר שמו, איש יתד נאמן. ראוכברגר הוא איש אהוב על כולם אולם חלק הארי של רבני העיר ועסקניה, מתנגדים נמרצות להצנחת מועמד מבחוץ.

    בחלקה הראשון של ההקלטה נשמעים הגבאים כשהם באים בטענות למנהל המחלקה המוניציפאלית, על הניסיון לכפות עליהם את נציגו.

    הם מטיחים בפניו "מאיפה אתה מבין מה קורה פה", והוא משיב "אני לא מבין. זו העבודה שלי",

    עד כאן הכל עדיין בגבול הלגיטימי, אבל, כשהנציגים שואלים אותו "מה בדבר דעתם של רבני העיר", ועל כך עונה שפירא – בלי להתבלבל – "מה אתם מתכוונים 'דעתם'? במקווה? בעניינים הקשורים לראש העיר?"

    וכשהגבאים אומרים לו שהרבנים מעוניינים להציב מועמד אחר, שמקובל עליהם, עונה להם שפירא: "עם כל הכבוד הם רבנים… שיתעסקו בהלכה, מה הם מבינים בפוליטיקה?"

    בהמשך בקשו הגבאים לערוך בחירות הוגנות, לפי בתי כנסת, על פי כמות מתפללים, והם אומרים לשפירא "נראה אם הנציג שהרבנים מעוניינים בו ייבחר בשמונים אחוז, או בתשעים אחוז", ועל כך עונה מנהל המחלקה המוניציפאלית של "דגל": "גם אם הוא ייבחר בתשעים ותשעה אחוז – לא אכפת לי מה אנשים אומרים כי אני מסתכל עניינית.

    לא אכפת לי שיש אנשים שאומרים שהם לא מצביעים. מבחינתי, גם אם אנשים יעמדו ברחוב, ויצעקו שהוא לא מתאים, אם אנחנו חושבים שהוא מתאים – זה מה שיהיה"

    בקרב אנשי דגל התורה באלעד זועמים מאוד על הסגנון והתוכן, ושוקלים את הצעדים, ואת התגובה הראויה לדברים החמורים של עסקן ציבורי המזלזל בסמכותם של רבנים מקומיים. סביר להניח שיהיו השלכות לאמירות החמורות הללו, אולם מוקדם מכדי לדווח עליהם.

    אחד מן המשתתפים בפגישה סיפר במהדורה המרכזית על ההתרחשויות שהובילו לפגישה ואמר כי הגראי"ל שטיינמן אמר מפורשות כי צריך להיות נציגים מתוך העיר עצמה. לדבריו תרוץ רשימה נפרדת אם דגל התורה לא תרד מהרעיון של הצנחת מועמד מבחוץ.

    זליג אורלנסקי מ"מ ראש העיר אלעד ומנכ"ל יתד נאמן אומר בתגובה כי מנחם שפירא משקיע שעות באלעד ואנו עושים הכל לרשימה מוסכמת.אני נזהר בכבודם של הרבנים ואני מנסה לדבר עם כל הרבנים להביא לשלום

    בזירה מקומית נמשיך לעקוב אחרי ההתרחשויות.

    האזינו לכתבתו של ישראל בן צבי במהדורה המרכזית עם אברהם פרסטר

    האזינו למ"מ ראש העיר אלעד ומנכ"ל יתד נאמן מגן על מנחם שפירא

    האזינו לראיון עם אחד מתושבי אלעד המספר במהדורה המרכזית על המפגש הטעון



    0 תגובות